آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي

آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي
مطالب مربوط به دروس دوره راهنمايي مانند تاريخ وجغرافيا و اجتماعي و مطالب جالب مانند ديگر همچون مقاله يا تحقيقات دانش آموزي پاور پووينت ها و عكس هاي آموزشي  
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

 آموزش مطالعات علوم اجتماعي

 و آدرس

 fardanegar.LoxBlog.com

 لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

زمان انجام تكاليف در بسيارى از خانواده ها ممكن است هم براى فرزندان و هم اوليا پر از استرس و نگرانى باشد.تحقيقات نشان مى دهد انجام تكاليف نه تنها در بالا بردن يادگيرى فرزندان موثر است، بلكه مهارت هايى را كه آن ها براى موفقيت در مدرسه و زندگى لازم دارند بالا مى برد. مهارت هايى مانند سازماندهى امور، حل مشكلات، تمركز، حافظه، تنظيم هدف و پشتكار و مداومت در كارها.
چند راهنمايى براى موفقيت در انجام تكاليف براى والدين: نقش خود را به عنوان يك كمك و نه يك شخص فعال و انجام دهنده تكليف تشخيص دهيد. گاهى اوقات در جست وجوى راه هايى براى موفقيت فرزندانمان ممكن است زحمت زيادى را متحمل شويم و كمك اضافى به او برسانيم. بايد مطمئن شويد كه خود او كار را انجام مى دهد، نه شما، يكى از عوامل رشد اعتماد به نفس اين است كه دريابيم كارى كه باعث سربلنديمان است انجام داده ايم. كمك بيش از حد به كودك باعث مى شود كه او براى هميشه از گفتن اين جمله كه «من اين كار را كردم» محروم شود و فقط بتواند به جاى آن بگويد: «مادر آن را براى من انجام داد.»
به سعى و كوشش او ارج نهيد و نه فقط به نتيجه نهايى. كودكان بايد اهميت سخت كوشى را ياد بگيرند. انجام تكاليف از سوى او اين فرصت را براى شما به وجود مى آورد كه پشتكار در انجام امور را در او تقويت كنيد.چند شعار سازنده را در خانواده خود ملاك قرار دهيد. نظير «تسليم نشو» يا «تا وقتى كه موفق نشدى آرام نگير» يا «در خانواده ما كارى را كه شروع كرديم به پايان مى رسانيم.» ويژگى مهم براى انجام تكاليف القا كردن پشتكار در كودكانمان است و تنها كارى كه باعث مى شود آن ها كوشش را با ارزش بشمارند تاكيد پيوسته ما بر اين گفته است كه: «اين به اندازه كافى خوب نيست كه فقط شروع كنى، تو بايد آن را تمام كنى.»
تاكيد كنيد انجام تكاليف وظيفه اوست نه شما. در برابر اين وسوسه كه در كنار او بنشينيد و تكليف را با او انجام دهيد مقاومت كنيد و فقط زمانى كه واقعاً نياز داشت يارى اش كنيد. اگر كودك شما مشكلاتى دارد به او كمك كنيد كه امور را به وسيله مساله هاى ساده اى كه شما طراحى كرده ايد متوجه شود و به او مرحله به مرحله انجام آن را نشان دهيد. سعى و تلاش او را براى انجام آن ها زير نظر بگيريد. بدين ترتيب تمام كارهاى او را شما انجام نداده ايد. از او بخواهيد كه تكليف كامل شده خود را در پايان هر قسمت به شما نشان دهد. اين نيز راهى است تا مطمئن شويد كه او دستورالعمل ها را به طور صحيح انجام مى دهد، يا هنوز حتى در جزييات به شما متكى است.
تكاليف را به قسمت هاى كوچك تر تقسيم كنيد. قسمت بندى تكاليف به ابعاد كوچك تر معمولاً براى كودكانى كه در پيگيرى كارها حوصله كمترى دارند، يا تمركز كمى براى توجه به مطالب دارند، يا از انجام درست كارها زيادى نگرانند موثر است. به كودك خود بگوييد قسمتى را در زمان معين انجام دهد. سپس مى تواند استراحت كوتاهى بعد از پايان هر قسمت داشته باشد. كم كم شما مى توانيد حجم قسمت ها را بيشتر كنيد تا اعتماد به نفس كودكتان بيشتر شود.اگر متوجه شديد براى انجام تكاليف كوشش زيادى مى كنيد و در واقع بيشترين وظيفه فرزندتان را شما انجام مى دهيد، يا فرزندتان با وجود كمك شما هنوز در انجام تكاليفش مشكل دارد مى توانيد در پى كمك يك معلم خصوصى باشيد. از معلمين يا ساير اوليا براى يافتن يك معلم خصوصى خوب يا حتى يك شاگرد دبيرستان كمك بگيريد. هدف اصلى از انجام تكاليف، هميشه بالا بردن توانايى هاى يادگيرى و ايجاد اعتماد به نفس در او در عين حفظ صميميت خانوادگى شما و فرزندتان است.
برنامه اى با موافقت يكديگر تنظيم كنيد و ساعات انجام تكاليف را در آن مشخص كنيد و به آن عمل كنيد. حتى ممكن است بخواهيد آن را در جاى قابل مشاهده اى نصب كنيد و با هم امضايش كنيد. بسيارى از كودكان پس از بازگشت از مدرسه احتياج به استراحت دارند. برخى ديگر دوست دارند بلافاصله مشغول شوند. بهترين زمان را براى انجام تكاليف فرزندتان پيدا كنيد و سعى نماييد آن را تقويت كنيد. كشيدن يك صفحه ساعت كه زمان انجام تكاليف را به او نشان مى دهد براى كودكان كوچك تر بسيار مفيد خواهد بود. 

 

منبع: روزنامه جوان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعي
برچسب‌ها: علوم اجتماعیمشق شبتکالیفنکاتی برای والدین
[ ] [ 13:59 ] [ فردانگار ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بنده شجاعي فرد دبير رشته مطالعات علوم اجتماعي هستم.در اينجا شما مطالب جذاب درباره دروس رشته مطالعات علوم اجتماعي خواهيد يافت كه هم براي دانش آموزان و معلمان و ساير افراد علاقه مند مي تواند مفيد و آموزنده باشد.
امکانات وب
میهن بلاگ